اخبار فروشگاه

قوطی کرم دوجداره

کرم محصولی با رطوبت بالا است و از این رو به راحتی فاسد شدنی است. برای حفظ و بهبود ماندگاری نیاز به مراقبت ویژه دارد. پاستوریزه شدن خامه ماندگاری کرم را تا حد بیشتری افزایش می دهد، اما بسته بندی خامه نیز در افزایش ماندگاری کرم نقش دارد. نوع و ویژگی های مواد بسته بندی مورد استفاده برای خامه بسته به فرآیند تولید خامه و همچنین استفاده مورد نظر از محصول نهایی نهایی، یعنی برای بازاریابی خرده فروشی یا عمده فروشی، متفاوت است.

فرمت های مختلفی برای بسته بندی خامه پاستوریزه یا تازه وجود دارد. موارد زیر عوامل مهمی است که باید در بسته بندی همه کرم ها، اعم از پاستوریزه، درمان شده با UHT یا استریل در نظر گرفته شود.

● حذف نور مهم است زیرا نور می تواند باعث شروع اکسیداسیون خودکار چربی شیر و در نتیجه تولید طعم های ترش شود. کرم هموژن به ویژه در برابر اثر نور حساس است.

● کرم ممکن است در اثر جذب بو از منابع مختلف آلوده شود و مواد بسته بندی باید در برابر گازها نفوذ ناپذیر باشد.

● جذب رطوبت یا چربی می تواند باعث بدتر شدن کیفیت کرم شود و بنابراین بسته بندی باید نسبت به هر دو غیر قابل نفوذ باشد.

● مواد بسته بندی ممکن است حاوی ترکیباتی باشند که می توانند به کرم مهاجرت کنند و باعث کاهش تدریجی کیفیت شوند، به عنوان مثال مونومرهای بسته بندی پلاستیکی و جوهر چاپگرها و رنگ های مورد استفاده برای برچسب ها و تزئینات. مواد بسته بندی باید با دقت انتخاب شوند تا از چنین مشکلاتی جلوگیری شود.

● طراحی ظرف نیز می تواند بر کیفیت محصول تأثیر بگذارد. در برخی از کرم ها، جداسازی سرم ممکن است در طول نگهداری رخ دهد و توانایی تکان دادن محتویات برای اطمینان از مخلوط کردن می تواند برای مقبولیت مصرف کننده مهم باشد.

خامه پاستوریزه در کارتن و بطری برای خرده فروشی بسته بندی می شود که اندازه بسته بندی آن معمولاً در محدوده 100-1000 میلی لیتر است. خامه پاستوریزه برای خرده‌فروشی قبلاً در بطری‌های شیشه‌ای، کارتن‌های موم‌دار و کارتن‌های با روکش پلی‌اتیلن بسته‌بندی می‌شد، اما در حال حاضر رایج‌ترین شکل بسته‌بندی مورد استفاده، دیگ پلی استایرن قالب‌گیری شده یا ظرف گرد با رویه صاف است. از ظروف پلی پروپیلنی به عنوان جایگزین استفاده می شود، زیرا احتمال ایجاد آلودگی کمتری دارد و هنگامی که به عنوان کوپلیمر با پلی اتیلن استفاده می شود، در شرایط سرد مقاوم تر است. با این حال، به دلیل مشکلات فنی، استفاده از آنها محدود است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *